Saturday, September 10, 2005

Jochem´s mening

Het is zaterdag, 11.00 uur. Cis zit in NL. Effie, Jochem en Jan zitten achter de computer in het internetcafé. Tijd om Jochem eens aan het woord te laten. Jochem, wat vind jij er eigenlijk van dat we nu in Duitsland wonen? Jochem:

"stom, want het is niet hetzelfde als in Nederland. De school is anders, ik weet er de regels nog niet helemaal, op de Jacobaschool kon ik alles verstaan en nu niet meer, met eten gaat het nog niet zo goed, omdat ik nog niet precies weet wanneer ik moet eten. Maar er zijn ook dingen die ik leuk vind hier: dat er hier bergen zijn, de hoogste is bijna 3000 meter, misschien gaan we wel een stuk de berg beklimmen. Ook is het hier erg lekker weer, het kan wel 40 graden worden, en je kan hier in het meer zwemmen. Ons nieuwe huis heeft een dakterras, en dan kan je op het dak eten, dat is wel cool hé? Verder mis ik mijn vriendjes en vriendinnetjes heel erg. Maar verder kan ik me hier wel vermaken, nu ga ik weer gameboyen....groéten van Jochem, dat moet er nog bij, Pap!"

Ter geruststelling: het is allemaal wel wennen, maar het joch ziet er niet bepaald ongelukkig uit hoor!

Vanmorgen zijn we even naar ons nieuwe huis gaan kijken, waar hard gewerkt wordt aan het leggen van parket. Nou ja, hard...er liggen precies 4 parketstroken in de hal, verder in de rest van het huis nog niks..we zijn reuze benieuwd hoe ze denken dit alles uiterlijk woensdagavond klaar te hebben. Overigens spraken we de parketteur, die ging er vanuit dat hij tot donderdagavond de tijd had. Ook hier zullen we dus de komende dagen nog wat aandacht aan moeten besteden en de druk erop houden.

Dit weekend nog op het programma: zaterdagmiddag vieren we een verjaardag bij een NL familie van school, zondag gaan we een uitstapje maken naar een kasteel waar demonstraties worden gegeven met roofvogels. We zijn van plan om ons vakantiegevoel nog een tijdje te alten duren! Effie mag een vriendinnetje meenemen, een Zweedse met de naam Sanne, die erg op onze ' eigen' Sanne R. lijkt. Grappig om te bedenken dat je naam iets met uiterlijk en karakter te maken zou kunnen hebben.

Triest weer vandaag, bewolkt, beetje regen, graad of 20.

2 comments:

20koeien said...

om een commentaar of berichtje achter te laten, klik dan simpel op " comments"

20koeien said...

om een commentaar of berichtje achter te laten, klik dan simpel op " comments"